Blog

Limone Extreme Skyrace 2017

För ett år sedan  åkte jag ner till Limone Sul Garda för att springa mitt första race i Skyrunning-världscupen. Det var en helt ny upplevelse för mig. Jag blev så tagen av atmosfären runt tävlingen, människorna som var där och sprang, hejade på och den grymt tuffa banan. Jag visste redan direkt när jag gick […]

Livigno

Hej. Haft 10 tuffa träningsdagar i Livigno tillsammans med Team Santander. Det var det absolut bästa lägret jag har varit på och motivationen för att fortsätta bli bättre har aldrig varit högre. Tack Anders, Öyvind, Oskar och Andreas för grymt bra sparring under hela lägret. På Anders Auklands blogg kan du läsa lite om vad vi […]

Val Di Fiemme Rollerski cup

Bona Sera från Italien. För en vecka sedan började jag min resa ner mot de Italineska Alperna för träningsläger och rullskidtävling. Jag för ner till Munchen sen en lång tågresa ner mot Bolzano där Magnar plockade upp mig. Det var sent på kvällen när vi sen kom fram till Ziano Di Fiemme, en by i […]

Recovery sailing

Hej. Lite mer än en vecka sedan Matterhorn Ultraks nu. Har varit hemma i Tronsjö och vilat upp kroppen. Benen återhämtade sig hyfsat fort men fötterna var rätt ömma efter den tuffa utförslöpningen. Vilade helt i två dagar efter med bara lätta promenader, yoga och morgonjogg. I tisdags körde jag lite MTB samt löpning med stavar […]

Matterhorn Ultraks 46K

Hej. Reflektion från Matterhorn Ultraks 46K 2017. Det var länge sedan jag var så nervös inför ett lopp. Inte på grund av press över att nå ett bra resultat, springa på en snabb tid eller att tävla mot några av de bästa traillöparna i världen. Utan snarare på grund av ovetande över hur kroppen och […]

Fina dagar i Zermatt

Hej. I måndags började jag årets första resa ner mot Alperna för att springa Matterhorn Ultraks. Tog tåget ut mot Arlanda för sen ett flyg mot Geneva i Schweiz där jag mötte upp André Jonsson. Vi bodde över på ett vandrarhem i Geneva och sen på tisdag morgon tog vi ett tåg mot Zermatt där […]

Peak Performance Vertical K

Hej. Här är lite bilder från årets upplaga av Peak Performance Vertical K. Sjukt stolt och glad att kunna försvara segern feån förra året och förbättra min tid från 42:23 till 41:50. Samtidigt som jag är minst lika glad över att Johan Lantz visade att han är påväg tillbaka från sin skada och kunde pressa […]

Salomon 27K

Hej. Mitt första riktiga fjällopp var Bydalens Fjällhalvmaton 2014. Det var en mycket fin upplevelse och efter det loppet växte mitt intresse för just fjällöpning. Sedan dess försöker jag att springa minst ett par lopp varje sommar och gärna här i jämtlandsfjällen med Fjällmaraton som arrangör vilka alltid levererar bra event.  För en vecka sedan […]

Hem till sommaren

Hej. Det händer inte ofta men ibland kan jag vakna upp på morgonen och bara känna, ”fy fan vad jag inte vill träna idag”. Är jag frisk, i OK form, det haglar inte och jag har ett litet hopp om att få ut något bra med dagens träning kan jag ignorera känslan och ta mig […]

ST-olavsloppet med Sportsgym SC

Hej. Denna vecka var St-Olavsloppet, en fyradagars löpstafett från Östersund till Trondheim. Jag sprang endast de två sista dagarna när vi passerade Norska gränsen. Första dagen sprang jag en sträcka på 7,3km med en snittfart på 3:07min/km och andra dagen två sträckor i följd mellan Sjørdal och Hommelvik på 15,6km med en snittfart på 3:25min/km. […]